Jente Witvrouwen

Jente Witvrouwen, geboren te Herentals op 8 augustus 1999, genoot zijn opleiding aan Dé ! KUNSTUMANIORA DANS – Hedendaagse Dans te Wilrijk, Antwerpen – waar hij in 2017 afstudeerde.
Tijdens deze periode ging hij niet alleen als uitvoerend danser, maar ook als dansmaker/choreograaf en lesgever aan de slag. Zijn duet met Lola Ilegems (‘Waste’) won de tweede plaats op Kunstbende 2015.
Hij kreeg les en danste in choreografieën van o.a. Min Hee Bervoets, Laurent Flament, Geneviève Van Quaquebeke, Filip Van Huffel, Michel Froget, Giovanni Kemper, Oona De Cleyn, Sébastien Chavée, Erwin Wauters, Greet Boterman, Helder Seabra, Anton Lachky, Stephanie Verhack en danste verder het repertoire van Iris Bouche (‘Aporie’).

Gedurende deze opleiding kreeg hij workshops van dansers uit bekende en grote gezelschappen zoals Ultima Vez, EASTMAN en Australian Dance Theatre.

Hij maakte ook een tijdje onderdeel uit van de Young Artist Academy van Dansstudio Ijvi Hagelstein.
Jente zette zijn dansavontuur verder in Nederland, waar hij gedurende één jaar ‘Moderne Theaterdans’ studeerde aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Tijdens dit bewogen jaar had hij de eer en het genoegen om les te krijgen van (ex-)dansers van onder meer Batsheva Dance Company (Israel), ICK Amsterdam (Nederland) en Troubleyn/Jan Fabre (België). Hij trad ook op met het repertoire van Nicole Beutler (‘THE SQUARE’) (Nederland) en danste in een choreografie van de Ivoriaanse choreograaf Serge Arthur Dodo.
In het verleden kreeg Jente Witvrouwen de kans om zich bij te scholen door middel van workshops en stages die zowel door buitenlandse als binnenlandse choreografen en docenten werden gegeven. Verder is Jente werkzaam als freelance danser en kan je hem proberen spotten als danser in de Netflix-productie ‘Sentinelle’, reclamespot voor Q-Music enz….
Tegenwoordig geeft hij les in diverse dansscholen & academies en probeert hij zo zijn passie voor het vak en zijn kennis met anderen te delen.

Jente geeft les aan Klassiek Kids en Teens, Modern Kids en Teens